Verpleegkundigen lopen in de gang

Hoe log ik in?

Over de veiligheid van uw gegevens mag geen discussie zijn. Daarom moet u inloggen met DigiD en een extra beveiliging met de DigiD app of SMS-controle.

Makkelijk inloggen met de DigiD app

Ga naar MijnZGT. U komt nu op een pagina met het DigiD-inlogscherm. Klik op inloggen. U kunt kiezen om in te loggen met de DigiD app of met een controle met SMS.

Heeft u een smartphone, dan is inloggen met de DigiD app het makkelijkst. Kies dan voor inloggen met de DigiD app.
Als u al eerder met de DigiD app heeft gewerkt, hoeft u alleen de stappen van de app en het inlogscherm te volgen om veilig op mijnZGT in te loggen.

Als u nog niet eerder met de DigiD app heeft gewerkt, moet u deze eerst downloaden op uw smartphone en daarna activeren. De app lhelpt u er doorheen. De eerste keer vraagt de app om een controle met uw identiteitsbewijs. Als de activatie klaar is, kunt u hierna gemakkelijk met de app inloggen in MijnZGT.

Inloggen met SMS controle

Heeft u geen mobiele telefoon hebt of u wilt niet met de app werken, dan kunt u ook inloggen met sms-controle. Ga dan ook naar mijn.zgt.nl en kies op het inlogscherm voor controle met sms.

Heeft u eerder met sms-controle voor DigiD heeft gewerkt? Dan hoeft u hier alleen uw DigiD gebruikersnaam en DigiD wachtwoord in te voeren en de stappen te volgen.

Logt u voor de eerste keer met de extra beveiliging in, dan moet u eerst een activatiecode aanvragen op digid.nl/aanvragen. U ontvangt deze code binnen drie werkdagen, daarna kunt u de extra beveiliging activeren en veilig inloggen op MijnZGT.

Problemen met inloggen in MijnZGT

Lukt het niet om in te loggen in MijnZGT of wordt u ineens uitgelogd? Dit ligt waarschijnlijk aan uw internetaanbieder. Iedere keer als een gebruiker zich aanmeldt op MijnZGT, gebeurt dit met een uniek IP-adres. Dit is een code waarmee het apparaat dat op internet is aangesloten wordt herkend door een ander apparaat. Zo kunnen ze contact maken met elkaar. Sommige internetaanbieders (waaronder CAIWAY) werken met wisselende IP-adressen. Hierbij krijgt een apparaat iedere keer een ander IP-adres. Hierdoor kan het zijn dat tijdens uw bezoek aan MijnZGT uw IP-adres verandert. Om er zeker van te zijn dat iemand anders dan u zelf niet in uw dossier op MijnZGT kan, wordt u meteen uitgelogd of kan het zijn dat het inloggen niet lukt.

Probeer nog een keer in te loggen. Lukt het niet om in te loggen? U kunt ook terecht bij het informatiepunt MijnZGT in ZGT Almelo en Hengelo. Hier kunt u inloggen in MijnZGT.

Hulp nodig bij inloggen?

Vindt u het prettig dat iemand u helpt bij het inloggen? Dan helpen wij u graag. Op onze locaties in Hengelo en Almelo is er een Infopunt MijnZGT. We zijn te bereiken op telefoonnummer 088 708 57 77 en via e-mail mijnzgt@zgt.nl. U kunt tijdens kantooruren ook bij ons binnenlopen. U vindt ons in Almelo en Hengelo in de centrale hal.