Verpleegkundigen lopen in de gangVerpleegkundigen in gesprek met patiëntVerpleegkundigen in gesprek met patiënt
Simon 20 maart 2017 11:14

Beste,

Ik zit met een gevoelig, licht pijnlijk probleem, sinds enkele dagen zit er aan de bovenkant, begin van mijn penis(buikzijde) niet op de penis, maar nog vlak vóór de penis, een ovale verharding ( 1cm x 1,5cm doorsnede) direct onder de huid en deze verharding verloopt dan opeens smal door tussen de zwellichamen zo'n 1 á 2 cm, daarna voel ik geen verharding meer, ik vermoed dat dit een ader is aangezien bij erectieproblemen dit groter en harder wordt, maar ook gevoeliger/pijnlijker.

Ook in slappe toestand blijft dit voelbaar hard alleen minder groot.

Ik vraag mij af of dit vanzelf weer wegtrekt of niet, nog nooit eerder voorgekomen, geen rare dingen gedaan of gebeurd.

Hopende dat u mij iets kunt vertellen, bij voorbaat dank,

Mvg

Simon

Dit onderwerp bevat 72 reacties door 41 gebruikers , en is het laatst gewijzigd door Jones 11 dagen geleden
Sven 11-01-2021 22:08:37
Hey, ik heb ook een soort gelijk knobbeltje op mijn penis. Ik ben ermee naar de huisarts gegaan en die heeft me verteld dat dit een cyste is. Niks ergs dus. Toch raad ik jullie aan om even langs de huisarts te gaan voor de zekerheid. Succes!
Harry Halmans 12-01-2021 00:00:18
Hoi Sven

Ja een cyste kan geen kwaad.
Maar deed de huisarts nog iets om die weg te halen.

Vriendelijke groet

Harry Halmans
Sven 14-01-2021 00:58:26
Nee, dit was aan mij de keuze om deze weg te laten halen. Heb ik niet voor gekozen , maar kan later nog.
sunilkoemar 11-04-2022 14:28:52
hoi sven ik heb ook zo een bobeltje rond om
als het stijf is dan is de knobbel een verharding een maand later werd bij mij als het stijf is dan is die krom geworden die steund op de bobbel .
ik sta in de wacht lijs bij de uroloog ze gaan een spuitje geven dan is de bobbel weg en je penis weer recht ik was ook geschrokken kan geen kwaat
Mike 18-05-2021 13:34:36
Hoi ik heb een soort hobbel op men bovenkant van men penis links en rechts op de bovenkant van men penis de huid is iets opgezet en dikker het doet geen pijn of iets maar ik zit er best mee, kan het peniskanker zijn? iemand die me kan helpen?
Harry Halmans 22-05-2021 11:37:17
Beste. Mike

Een niet pijnlijke bobbel op je penis is zeker vervelend.
Denk nu niet gelijk aan penis kanker want dat zal het niet zijn.
Het zou een cyste kunnen zijn en die is ongevaarlijk.
Wel lastig en zeker op die plek.
Was je al bij je huisarts hiermee?
Laat het gewoon even door hem bekijken dan denk ik dat je al meer weet.
Eventueel stuurt hij je naar de uroloog.

Succes

Vriendelijke groet

Harry Halmans
Brent 25-06-2021 14:54:58
Sinds kort voelde ik precies een adertje in mijn penis zitten die wat groter of breder was dan een normale ader (kon hem vastnemen).

Sinds vandaag merkte ik op dat in erectie op die plaats precies een onderhuids bolletje zit. Ik kan het gerust tussen twee vingers knellen en een beetje verplaatsen, het doet niet echt pijn, maar ik maak me wel zorgen.

Is dit iets waar ik naar moet laten kijken of zou dit vanzelf terug wegtrekken?
Harry Halmans 26-06-2021 08:18:45
Hoi Brent

Het zal een cyste zijn dat is een kleine bol achtige ruimte waar wat talg in zit.
Niet gevaarlijk hoor echter vervelend zeker op die plaats.
Ga eens even bij je huisarts langs en laat het zien.
Vaak haalt een dermatoloog zoiets weg…….

Maar goed begin bij de huisarts om de cyste te laten bevestigen.
En schaam je nu niet gewoon laten zien hij is wel iets gewent.

Succes

Vriendelijke groet

Harry Halmans
Bram 31-05-2022 17:32:03
Hoi ik heb ook last van een bultje dat zit onder mijn toompje. Vorig jaar zwelde hij op en het werd zo erg dat ik bijna niet meer kon plassen. De cyste was opgezwollen en werd groter. Heb peniciline gekregen het leek een rijp puistje. Snachts werd ik wakker van de pijn bleek dat ie open gesprongen was bloed en pus kwam er uit een week later helemaal vanaf maar de cyste een soort grote van een erwtje zat er nog steeds nu een jaar later weer het zelfde verhaal. Het doet zon pijn soms. Weet iemand wat ik het beste kan doen heb nu weer peniciline gekregen.
Harry Halmans 01-06-2022 12:13:32
Beste Bram

Ook voor jou geld,,,
Het zal een cyste zijn dat is een kleine bol achtige ruimte waar wat talg in zit.
Niet gevaarlijk hoor echter vervelend zeker op die plaats.
Ga eens even bij je huisarts langs en laat het zien.
Vaak haalt een dermatoloog zoiets weg…….

Maar goed begin bij de huisarts om de cyste te laten bevestigen.
En schaam je nu niet gewoon laten zien hij is wel iets gewent.
De dermatoloog haalt het voor je weg.

Succes

Vriendelijke groet

Harry Halmans
Flip Loth 20-11-2021 17:19:33
Beste Harry,

Ik ben 71 jaar en topfit. Vanaf mijn 50e wordt mijn psa gecontroleerd. Altijd een psa van rond de 2. Sinds november 2017 plotseling verhoogd naar 4,5. Mri gehad waar wat op te zien was. Psa weer wat gezakt en gestegen (3,9 -5,1) Er is een biopt genomen, (2019) conclusie aan de buitenrand niets gevonden. Eind 2020 een psa van 4,1 prima. Afgelopen dinsdag weer gecontroleerd psa 10,1 (ellende) ook de prostaat voelde niet goed. Algeheel bloedbeeld goed. Ik vond wel dat het testosteron aardig was gestegen van 21 mmoll naar 34. Inmiddels gisteren een MRI gehad en woensdag de uitslag. Ik heb helemaal geen klachten maar maak mij wel behoorlijk ongerust, Kan een hoge testoteron van invloed zijn op de hoogte van je psa.
Harry Halmans 25-04-2022 19:01:29
Een beetje schommelende PSA komt vaker voor en hoeft geen probleem te zijn.
Op de leeftijd van 71 jaar is de prostaat ook iets groter en is er ook meer PSA.
Dus maak je er niet te druk over.
Laat het gewoon regelmatig zien bij de uroloog.
Misschien een jaarlijkse controle afspreken.

Vriendelijke groet

Harry Halmans
Teun Altena 12-12-2021 14:43:29
Ik heb ook een harden bult boven me penis het is wel gevoelig en maak me er een beetje zorgen over ik dacht eerst dat het een puist was maar het is bijna niet uit te knijpen…
Harry Halmans 25-04-2022 18:58:31
Beste Teun

Het zal een cyste zijn en dan is het geen probleem.
Laat het even bij je huisarts zien.
Heb je er last van ga naar de Dermatoloog die haalt het weg.

Vriendelijke groet

Harry Halmans
Noah 05-07-2022 21:36:27
Beste,
Ik heb bijna exact hetzelfde als Simon, een ovalen knobbel van 2 bij 1 cm valk boven de penis. Het is amper voelbaar als het met rust gelaten wordt maar als er lichte druk op wordt uitgeoefend doet het pijn. Het is beweegbaar en het wordt niet groter of pijnlijker met een erectie. Het is huidskleur met een lichte rode tint. Er zit geen wond ofzo in de buurt maar ik heb op bijna exact dezelfde plek een puist gehad 4 maanden hiervoor. Ik heb het vergeleken met foto’s van het internet en heb nogsteeds geen flauw idee wat het is. Kan iemand die het zelfde heeft gehad of een expert mij misschien vertellen wat his mogelijk is.
Guido 20-11-2022 13:55:13
Ziekte van pyronie?
Harry Halmans 20-01-2023 20:28:55
Beste Noah

Het is niet mogelijk om een diagnose te stellen via een forum.
Je moet dat even zien.
Dus ga even langs bij je huisarts en vraag hem er naar.

Ik denk dat het een cyste is die ongevaarlijk is echter ik denk wel vervelend.
De huisarts kan je door sturen naat een Dermatoloog om dit weg te halen.
Dus laat het even bij de huisarts belijken.

Succes

Vriendelijke groet

Harry Halmans
jelte 12-01-2023 13:58:51
ik heb kanker
jelte 12-01-2023 14:01:49
ik ook nadat ik een 6 jarige heb verkracht terwijl ik een half slappe balzak had.
jelte 12-01-2023 14:01:03
Help mijn grote gele bulten op mijn tieten zijn zo groot dat ik niet meer door een deur pas. Op heb ik een harde terwijl ik dit typ.
jelte 12-01-2023 14:03:14
Ik ben gay
Harry Halmans 20-01-2023 20:30:23
Beste Jelte

Wat is nu eigenlijk je vraag ?

Vriendelijke groet

Harry Halmans
Wimpy 15-07-2023 10:12:18
Ik ben 68 en heb ook zo een bultje.
Huisarts heeft het bekeken. Is een soort cyste en kan geen kwaad.
Patrik 21-07-2023 20:15:28
Ik voel een hard knopje op ee onderkant van mijn penis het doet verder geen pijn alleen als ik een beetje druk voel je t wel

Hellup?
Johan 15-11-2023 14:04:13
Beste,

IN.... mijn penis heb ik een flinke knobbel zitten. De uroloog wist niet wat het was omdat hij dit nog niet eerder is tegen gekomen. Hij heeft een collega erbij gehaald maar die wist het ook niet. Toen een echo moeten laten maken....die arts wist ook niet wat het is.
Het doet geen pijn, geen problemen met plassen, urine ziet er goed uit. Mijn lymfklieren in mijn lies zijn 6 mm dik zei de radioloog.
Help weet iemand wat het dan wel is, ik maak mij uiteraard erg zorgen omdat drie artsen niet weten wat het is.

Vriendelijke groeten
henk 05-08-2024 13:51:26
Ik heb een zelfde probleem. Nog niet bij de uroloog geweest door 4 weken wachttijd.
Volgens de huisarts was het een goedaardig gezwel en kon het binnen maanden verdwijnen. Maar ik heb wel wat klachten erbij zoals branderig gevoel eikel na plassen en orgasme.
Weet jij al iets meer?
Vik 01-01-2024 18:45:06
Beste,

Ik ben Vik van 15 jaar en heb een knobbeltje zitten aan de onderkant van men Penis terhoogte tussen mijn 2 teelballen.
Heb geen idee wat het is en ben niet zeker genoeg van mezelf om dit te checken bij men ouders of bij de dokter.
Ik heb last van niks het is alleen het knobbeltje waar ik me zorgen om maak.
Als iemand me kan helpen of geruststellen zou dit veel betekenen.

Mvg,
Vik