
De cliëntenraad van ZGT behartigt de belangen en komt op voor u als patiënt of bezoeker.
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad brengt gevraagd en ongevraagd advies uit aan de Raad van Bestuur over allerlei plannen van ZGT die over patiënten gaan. De cliëntenraad vindt het belangrijk dat een patiënt tijdens een bezoek aan of verblijf in het ziekenhuis goede zorg krijgt. Ook moet een patiënt zich zo veel mogelijk op zijn gemak voelen.
In het jaarverslag staat informatie over de uitgebrachte adviezen en activiteiten van de cliëntenraad van ZGT.
- Jaarverslag Cliëntenraad 2020-2021
- Jaarverslag Cliëntenraad 2022
- Cliëntenraad algemene informatie
- Speerpunten Cliëntenraad 2023
Online patiëntenpanel
Bent u 18 jaar of ouder? Wilt u uw mening geven en meedenken over wat er in ZGT gebeurt en de cliëntenraad zo helpen in hun werk? Dan is het online patiëntenpanel misschien iets voor u. Als lid hoeft u niet actief patiënt (of naaste) te zijn, maar enige ervaring met ons ziekenhuis is wel handig.
Hoe wordt u lid?
U wordt lid van het online patiëntenpanel door u aan te melden voor het panelbericht. Kijk op zgt.nl/panel voor aanmelden en meer informatie.
Wie vormen de cliëntenraad?
De cliëntenraad van ZGT bestaat uit negen onafhankelijke mensen. Niemand van hen werkt dus bij ZGT.
De leden van de cliëntenraad stellen zich graag aan u voor. Klik hier voor een persoonlijke kennismaking met de leden.
Contact met de cliëntenraad
Heeft u tips of ideeën voor verbeteringen van de zorg in ZGT? Geef het door aan de cliëntenraad.
Cliëntenraad ZGT
E-mail clientenraad@zgt.nl
Postbus 7600
7600 SZ Almelo
Ambtelijk secretaris: G. Nijeboer, telefoonnummer 088 708 37 67