In mei/july is bij mij prostaatkanker geconstateerd. Gelukkig zonder uitzaaiingen en behandelbaar. Nader onderzoek van de nieren en de blaas wees uit dat daar geen problemen mee waren.
Eind july heb ik in het UMC brachytherapie gehad waarbij 46 zaadjes in de prostaat ingebracht zijn.
Helaas zijn de bijwerkingen niet mis.
Na ca 10 dagen kreeg ik moeite met plassen en felle pijnkrampen zoals op deze site beschreven als prostaatpijn.
Er is toen een catheder geplaatst en ik kreeg paracetamol diclofenac tegen de pijn.
In de weken daarna kreeg ik een iets andere soort pijnkramp, net zo fel maar meer in de bekkenbodem en in de blaas/plasbuis. Vooral tijdens ontlasting waarbij de aandrang om te plassen moeilijk tegen te gaan is. (ondanks de catheder).
Dit werd nu meer gezien als blaaskrampen, mede als gevolg van irritatie door de catheder.
De medicatie is uitgebreid tot 3x per dag paracetamol diclofenac tramadol oxybutynine.
Die oxybutynine werkt wel tegen die blaaskrampen maar levert me wat andere bijwerkingen op: droge mond en neus en nervositeit.
Ik ben nu 8 weken verder en merk nog geen verbetering.
Kan niet veel, ben snel vermoeid en geirriteerd.
Komende week een mictie-trial, proberen of ik zonder die catheder kan, ben benieuwd...