Ik zou heel graag ervaringen willen horen van mensen die net als ik na brachy last
hebben van niet meer kunnen plassen. Zelf loop ik nu vanaf de ingreep, begin
augustus, met een katheter.
Na een week of 3 in ziekenhuis katheter verwijderd maar helaas zelf plassen lukte wederom niet.
Er is toen op mijn eigen verzoek geprobeerd een supra pubis ( buikkatheter)
te plaatsen. Volgens informatie een vrij eenvoudige ingreep met als voordeel dat je thuis zou kunnen af te stoppen en in alle rust en ontspannenheid proberen te plassen,
zo niet dan kan je blaas wel ledigen en gewoon weer aansluiten.
Op onverklaarbare wijze is deze ingreep mislukt waarbij ik moet zeggen dat het een verschrikkelijk pijnlijke ingreep was die ik niemand zou aanraden tenzij onder
verdoving.
Maar gevolg was wel dat ik wederom met gewone katheter naar huis ben gegaan.
Inmiddels al weer 3 weken verder en vraag komt boven wat nu. Is het verstandig om
zo lang mogelijk met katheter te blijven lopen in de hoop dat zwelling van prostaat verder afneemt en zo ja hoe lang.
Ook is mij een keer verteld dat het nu meer een blaas probleem is omdat door regelmatig oprekken van blaas deze zich eerst moet herstellen. ( in deze afgelopen 6 weken is katheter paar keer vastgelopen en was er een retentie van rond de 1000cc)
Is het oprekken van de blaas misschien oorzaak van mislukken van zetten buik katheter?
Zijn er mensen die maanden met katheter rondlopen en wat als het, wat grote angst
is, nooit meer zelf zal lukken welke opties zijn er dan, ik las op forum dat er na een maand of 10 wat aan gedaan zou kunnen worden maar wat dat stond er niet bij.
Allemaal best moeilijk want grote zorg is natuurlijk ook slaat brachy aan want om
de kanker is het allemaal begonnen maar lichamelijk en geestelijk gezien staat nu
het plasgebeuren ineens centraal.
Vriendelijk groet Bert