Verpleegkundigen lopen in de gangVerpleegkundigen in gesprek met patiëntVerpleegkundigen in gesprek met patiënt
Harm 7 februari 2022 18:28

Graag advies. Ik ben 68 en heb in geen enkel opzicht prostaatklachten. Dit was ook de reden om op advies van mijn huisarts geen PSA waarde te laten meten. Paar maand geleden liet ik een algeheel preventief onderzoek doen bij Prescan. De radioloog constateerde dat er sprake was van "gestoorde diffusie in de perifere zone" van de prostaat en adviseert nader onderzoek door uroloog. Heb mij daarna o.a. via thuisarts ingelezen ingelezen. Wat mij opvalt is dat daar gesteld wordt dat als je geen klachten hebt je serieus een goede afweging moet maken of je wel een PSA onderzoek moet doen omdat daaraan ook allerlei nadelen kunnen kleven. 1 van de reden is dat de meeste vormen van prostaatkanker langzaam groeiend zijn en dat je er nooit last van zult krijgen. De bekende uitdrukking " de meeste mannen gaan met maar niet aan prostaatkanker dood". Mijn huisarts laat de beslissing voor nader onderzoek uroloog aan mij over. Bij mij inmiddels twijfel wat te doen. Graag lees ik adviezen.

Dit onderwerp bevat 2 reacties door 2 gebruikers , en is het laatst gewijzigd door Harry Halmans 1149 dagen geleden
{{message.MemberName}} {{message.MemberName}} {{message.CreateDate | date: 'dd-MM-yyyy HH:mm:ss'}}
{{editMessage.MemberName || '--'}}
{{editMessageForm.MemberName.$viewValue.length || 0}}/50
{{editMessageForm.MemberEmail.$viewValue.length || 0}}/50
{{editMessageForm.Message.$viewValue.length || 0}}/2000
{{reaction.MemberName}} {{reaction.MemberName}} {{reaction.CreateDate | date: 'dd-MM-yyyy HH:mm:ss'}}
{{editMessage.MemberName || '--'}}
{{editMessageForm.MemberName.$viewValue.length || 0}}/50
{{editMessageForm.MemberEmail.$viewValue.length || 0}}/50
{{editMessageForm.Message.$viewValue.length || 0}}/2000