Verpleegkundigen lopen in de gangVerpleegkundigen in gesprek met patiëntVerpleegkundigen in gesprek met patiënt
peter 19 januari 2017 14:14

Ik ben nu 65 jaar van af mijn 50e jaar heb ik constant boven de aangegeven PSA-grenzen gezeten, zoals in vele tabellen weergegeven.

Rond mijn 48 was de PSA 3,6 op mijn 58 jaar 4,9 en nu 7,0.

Mijn huisarts heeft rectaal onderzoek gedaan en elke keer een gladde prostaat en geen afwijkingen. Wel werd een vergrootte prostaat geconstateerd.

Ook lees ik op sites dat standaard de prostaat met 0,25 per jaar zou kunnen groeien. Als ik dat nu bekijk lijkt dat mijn prostaat wellicht eerder begon met groeien dan bij de meeste mannen of is dit te makkelijk bedacht.

Mijn huisarts denkt dat onderzoek bij een uroloog nog niet van toepassing is gezien de resultaten van het rectaal onderzoek. Goed advies???

Dit onderwerp bevat 22 reacties door 14 gebruikers , en is het laatst gewijzigd door Harry Halmans 336 dagen geleden
{{message.MemberName}} {{message.MemberName}} {{message.CreateDate | date: 'dd-MM-yyyy HH:mm:ss'}}
{{editMessage.MemberName || '--'}}
{{editMessageForm.MemberName.$viewValue.length || 0}}/50
{{editMessageForm.MemberEmail.$viewValue.length || 0}}/50
{{editMessageForm.Message.$viewValue.length || 0}}/2000
{{reaction.MemberName}} {{reaction.MemberName}} {{reaction.CreateDate | date: 'dd-MM-yyyy HH:mm:ss'}}
{{editMessage.MemberName || '--'}}
{{editMessageForm.MemberName.$viewValue.length || 0}}/50
{{editMessageForm.MemberEmail.$viewValue.length || 0}}/50
{{editMessageForm.Message.$viewValue.length || 0}}/2000