Logo, terug naar Home

Cliëntenraad

In de cliëntenraad kunt u als (ex-)patiënt, toekomstig patiënt, begeleider of bezoeker meepraten over uw verwachtingen van ZGT en hoe zaken beter kunnen. Het bestaan van de cliëntenraad is vastgelegd in de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen (Wmcz). Dat betekent dat elk ziekenhuis in Nederland een cliëntenraad heeft. De cliëntenraad van ZGT bestaat uit elf onafhankelijke mensen. Niemand van hen werkt dus bij ZGT. De cliëntenraad adviseert de Raad van Bestuur van ZGT.

Cliëntenraad ZGT

Wie vormen de cliëntenraad?

De leden van de cliëntenraad stellen zich graag aan u voor. Klik hier voor een persoonlijke kennismaking met de leden.

Wat doet de cliëntenraad?

De cliëntenraad brengt gevraagd en ongevraagd advies uit aan de Raad van Bestuur over allerlei plannen van ZGT die over patiënten gaan. De cliëntenraad vindt het belangrijk dat een patiënt tijdens het verblijf in het ziekenhuis goede zorg krijgt. Ook moet een patiënt zich zo veel mogelijk op zijn gemak voelen. Bijvoorbeeld: bent u tevreden over de behandeling? Bent u vriendelijk te woord gestaan? Is de bewegwijzering is in het ziekenhuis duidelijk? Krijgen patiënten informatie over het uitlopen van spreekuren. Weten patiënten wie hun hoofdbehandelaar en eindverantwoordelijke is?

Meer informatie over de uitgebrachte adviezen en activiteiten van de cliëntenraad van ZGT leest u in onderstaand document.

De cliëntenraad en de toekomst

De cliëntenraad presenteert het visiedocument ‘Gast in ZGT’ 2014. Het visiedocument is het document waarmee de cliëntenraad zijn koers bepaalt en het werk voor cliënten van ZGT vorm en inhoud geeft.

Wat kunt u voor de cliëntenraad doen?

De cliëntenraad hoort graag uw mening over de zorg bij ZGT. De raad wil niet alleen weten welke zorg ZGT verleent. De manier waarop zorg verleend wordt, is ook heel belangrijk: hoe wordt u als gast aangesproken? Ervaart u de zorg die u krijgt als veilig, deskundig en betrouwbaar? Merkt u in de loop der jaren verbeteringen in de verleende zorg? ZGT nodigt patiënten uit om mee te werken aan verschillende patiënttevredenheidsonderzoeken. De cliëntenraad ontvangt de uitkomsten van deze onderzoeken. Wanneer daar reden voor is, doet de raad voorstellen voor het verbeteren van de zorg.

Contact met de cliëntenraad

Heeft u suggesties voor verbeteringen van de zorg in ZGT? Geef het door aan de cliëntenraad.

Cliëntenraad ZGT

E-mail clientenraad@zgt.nl

Postbus 7600

7600 SZ Almelo